ЕЛВФ - Андерсен
1-а Емоція. Романтик
Носій першої емоції настільки
поглинений своїми власними емоціями, що
не здатний помічати емоції оточуючих його
людей. Романтика відрізняють бурхливі (іноді
навіть надмірно) реакції на те, що відбувається. Він
не оцінює, наскільки доречним є прояв
тих чи інших почуттів, оскільки вважає, що
кожна його реакція - цілком природна.
Захопившись якоюсь ідеєю, Романтик не
може від неї відволіктися, йому необхідно
повністю перегоріти, довівши свої
переживання до піку. На думку Романтика,
тільки він має право визначати, які
емоції доречні або недоречні в тій чи іншій
ситуації, і що при цьому має відчувати
решта людей. Якщо він зустрічається із
зворотним, якщо оточення ігнорує його
емоційний стан, він може
образитися, збільшити дистанцію з цими
людьми, вважаючи їх байдужими та
неуважними.
2-а Логіка. Ритор
Власнику другої логіки доставляє
задоволення процес побудови
логічних ланцюжків та доказів. Рітора
смішать догматичні, безапеляційні
висловлювання, оскільки він розуміє, що
довести можна все що завгодно, чим він,
власне іноді і займається, просто заради
забави - спочатку доведе одне, а потім,
спираючись на ті самі факти -
протилежне. Саме тому він ніколи
не приймає на віру нічиїх логічних
переконань. Йому подобається розмірковувати та
брати участь у чужих міркуваннях, він охоче
може вплутатися в суперечку, просто заради суперечки,
щоб мати задоволення зайвий раз
пограти доказами, при цьому він
може навіть допомагати своїм співрозмовникам, що
заплуталися у власних логічних
ланцюжках, оскільки його метою у суперечці не
є доказ власної
правоти. Єдине, що його може
серйозно зачепити - це зневага до його
логічних здібностей та небажання його
слухати.
3 Воля. Міщанин
Свої бажання представники третьої волі
усвідомлюють погано. Він може фантазувати на
тему "чого б я хотів", але не зробить і
кроку у виконанні хоча б одного свого
бажання, а якщо йому вказати на це, дорікнувши
тим самим у непослідовності, він може
образитися. При цьому Міщанину властиво
відчуття, що його власні бажання та його
права ніким не враховуються. А оскільки
чіткого визначення, що це за "права",
і де знаходяться їхні межі, Міщанин не має,
подібне протиріччя завдає йому
безліч страждань. Коли у нього виникає
почуття, що його в чомусь "утиснули",
Міщанин здатний обурюватися та "домагатися
справедливості". Або ж він буде мовчки
страждати осторонь, якщо не впевнений, що
має право обурюватися, або копатиметься
у собі та переконувати себе, що це йому просто
здалося. З цієї причини Міщанин
потребує активного діалогу оточуючих у
питаннях його прав і бажань.
Йому необхідно, щоб вони
демонстрували постійну готовність
узгоджувати свої бажання з його бажаннями,
і тим самим підштовхували його до усвідомлення
цих бажань, надавали йому впевненості у
тому, що він має на це право, у цьому випадку,
він перестає настовбурчуватися і "вередувати"
і виявляється, що по суті Міщанин -
досить поступлива людина, здатна
йти на компроміси.
4-а Фізика. Ледар
У питаннях фізичної сфери власник
четвертої фізики сам по собі здатен
задовольнятися необхідним мінімумом,
який, у свою чергу, залежить від думки
його оточення з цих питань. Ледаря
можна назвати ледарем у прямому значенні лише
у тому, що йому ліньки визначати рівень своїх
власних матеріальних потреб, та
тим більше йому не хочеться думати про це за
інших. Йому простіше, щоб оточуючі самі
вирішували, без його участі, що саме їм
потрібно в матеріальному плані - необхідний їм
рівень комфорту, забезпеченості тощо, а він
вже, у свою чергу, готовий підтримати їх, і,
по можливості, допомогти у реалізації цих
потреб. Він буде виконувати їхні запити
і вимоги, аби йому сказали, що
саме необхідно зробити і чим він може
допомогти. Що стосується своїх власних
матеріальних потреб, то вони
визначаються авторитетними для нього людьми,
за умови, що ці потреби не входять у
протиріччя з вищими функціями. Він
не любить міркувань на тему побуту,
фізичного здоров'я та благополуччя,
ці питання, на його думку, мають бути один
раз визначені та підтримуватися на належному
рівні без зайвих розмов.
|