Психософія (психейога)

Вітаємо! Для доступу до сервісів, будь ласка, увійдіть або зареєструйтеся.

Поделиться: Соціоника в Facebook Соционика в Twitter





Головна
ТЕСТ
Аспекти
Структура та функції
Опис типів
Інтертипні відносини
Таблиця відносин
Зв'язок соціоніки та психософії
Визначення сумісності



ФЛВЕ - Арістіпп

 

1-а Фізика. Власник

У всіх питаннях матеріального світу Власник орієнтується лише на свої власні смаки та потреби. Весь матеріальний світ поділяється для першої фізики - на "моє" і "не моє". Все "моє" повністю перебуває у владі Власника. Він не вміє підлаштовуватися під фізичні потреби інших людей. Якщо якась річ, яку Власник вважає "не своєю", потрапляє йому до рук, він може її просто не помітити, і в результаті - поламати чи зіпсувати, бо вона для нього наче не існує і не представляє жодної цінності. Власник першої фізики не любить нести відповідальність за "чуже". Із "своїми" речами (а до них відноситься все, що стосується матеріального світу - матеріальні ресурси, гроші, зовнішність, фізичне самопочуття тощо) Власник поводиться акуратно і так, як він вважає за потрібне. Його неможливо переконати змінити свою думку про те, яким чином поводитися з "його" матеріальними об'єктами. Він насилу змінює свої звички, і робить це тільки за власним розумінням, його можна назвати ледарем і сибаритом. Все що можуть зробити оточуючі - це підлаштуватися під звички Власника, щоб не заважати йому реалізовувати свої фізичні потреби.

2-а Логіка. Ритор

Власнику другої логіки доставляє задоволення процес побудови логічних ланцюжків та доказів. Рітора смішать догматичні, безапеляційні висловлювання, оскільки він розуміє, що довести можна все що завгодно, чим він, власне іноді і займається, просто заради забави - спочатку доведе одне, а потім, спираючись на ті самі факти - протилежне. Саме тому він ніколи не приймає на віру нічиїх логічних переконань. Йому подобається розмірковувати та брати участь у чужих міркуваннях, він охоче може вплутатися в суперечку, просто заради суперечки, щоб мати задоволення зайвий раз пограти доказами, при цьому він може навіть допомагати своїм співрозмовникам, що заплуталися у власних логічних ланцюжках, оскільки його метою у суперечці не є доказ власної правоти. Єдине, що його може серйозно зачепити - це зневага до його логічних здібностей та небажання його слухати.

3 Воля. Міщанин

Свої бажання представники третьої волі усвідомлюють погано. Він може фантазувати на тему "чого б я хотів", але не зробить і кроку у виконанні хоча б одного свого бажання, а якщо йому вказати на це, дорікнувши тим самим у непослідовності, він може образитися. При цьому Міщанину властиво відчуття, що його власні бажання та його права ніким не враховуються. А оскільки чіткого визначення, що це за "права", і де знаходяться їхні межі, Міщанин не має, подібне протиріччя завдає йому безліч страждань. Коли у нього виникає почуття, що його в чомусь "утиснули", Міщанин здатний обурюватися та "домагатися справедливості". Або ж він буде мовчки страждати осторонь, якщо не впевнений, що має право обурюватися, або копатиметься у собі та переконувати себе, що це йому просто здалося. З цієї причини Міщанин потребує активного діалогу оточуючих у питаннях його прав і бажань. Йому необхідно, щоб вони демонстрували постійну готовність узгоджувати свої бажання з його бажаннями, і тим самим підштовхували його до усвідомлення цих бажань, надавали йому впевненості у тому, що він має на це право, у цьому випадку, він перестає настовбурчуватися і "вередувати" і виявляється, що по суті Міщанин - досить поступлива людина, здатна йти на компроміси.

4-а Емоція. Роззява

Для Роззяви свої власні емоції мають дуже мало значення. Він не впевнений ані в "правильності" своїх емоцій, ані в самому факті їх існування. Проте емоційні люди його приваблюють. Роззява здатний заражатися чужими емоціями: посміхатися, коли навкруги всі посміхаються, або сумувати, коли навколишні сумують. Водночас його можуть дратувати спроби "вдатися в його емоційний стан" та підлаштуватися під нього, для Роззяви це може здатися нещирістю. Носій четвертої емоції повністю залежний у своїх емоційних оцінках від думки оточуючих, особливо якщо ці оцінки добре поєднуються з його думкою за вищими функціями, згодом він напрацьовує готові шаблони таких думок з питань людських відносин, моральності, характеристикам тих чи інших творів мистецтва тощо, які він, втім, легко може змінити, оскільки самі по собі вони для нього не є важливими.


 




© 2010-2024 Валерія Воробйова. Передрук тексту або його фрагментів дозволяється лише із
вказуванням автора й активним гіперпосиланням на сторінку з джерелом, не закритою від пошукових систем.
Адміністратор