ЛФВЕ - Платон
1-а Логіка. Догматик
Особливість носія першої логіки -
впевненість у своїй правоті. Якщо це
людина розумна, то подібна впевненість, як
правило, народжується не на порожньому місці:
він спочатку збирає інформацію, а вже потім
формує свою власну думку. Ось чому
спроби оскаржити його думку дозволяють
вважати сперечальників "людьми нерозумними",
і щиро дивуватися, як можна не
розуміти очевидні речі. Догматик
любить поговорити на тему, що його цікавить,
і послухати, що скажуть інші розумні люди,
щоб у процесі обговорення сформувати
свою думку, і не любить сперечатися тільки для
того, щоб довести свою правоту. Він не
любить довгих міркувань, припущень та
інших риторичних прийомів, метою яких
є підвести слухачів до прийняття
його погляду. Також йому нецікаві
чужі міркування, метою яких є
довести хибність його власних
суджень - адже він впевнений у їх правильності,
тому спроби його переконати здаються
йому дурними та смішними, а якщо опоненти
поводяться надто активно, це може його
дратувати. Догматика відрізняє здатність
до точних і лаконічних формулювань, при
цьому він не любить доводити їхню точність і
нервує, якщо його намагаються змусити це
зробити. Якщо ж Догматику доводиться
визнавати помилковість своїх переконань,
це може серйозно його засмутити, аж
до депресії та відчуття "що життя не
вдалося".
2-а Фізика. Трудівник
Царина матеріального світу - це та сфера,
де Трудівник може проявити себе. Трудівник -
твереза і практична людина, що міцно
стоїть на ногах. Все своє життя Трудівник
вдосконалює свої навички в різних
прикладних сферах, відточує різні
технології, підвищує кваліфікацію.
Власник другої фізики здатний допомагати
оточуючим у їх взаємодії з
матеріальним світом заради власного
задоволення. Трудівнику доставляє
задоволення розбирати всі деталі, дрібниці,
з яких складається життя, давати
поради, брати активну участь у
матеріальному житті близьких йому людей. У
той самий час він не забуває і про свої
власні потреби, вміючи отримувати
фізичне задоволення та
пристосовуватися до будь-яких умов,
забезпечуючи і собі, і оточуючим його людям
фізичний комфорт. Однак якщо поради
Трудівника ігноруються або, ще гірше,
критикуються оточуючими, це його ображає.
3 Воля. Міщанин
Свої бажання представники третьої волі
усвідомлюють погано. Він може фантазувати на
тему "чого б я хотів", але не зробить і
кроку у виконанні хоча б одного свого
бажання, а якщо йому вказати на це, дорікнувши
тим самим у непослідовності, він може
образитися. При цьому Міщанину властиво
відчуття, що його власні бажання та його
права ніким не враховуються. А оскільки
чіткого визначення, що це за "права",
і де знаходяться їхні межі, Міщанин не має,
подібне протиріччя завдає йому
безліч страждань. Коли у нього виникає
почуття, що його в чомусь "утиснули",
Міщанин здатний обурюватися та "домагатися
справедливості". Або ж він буде мовчки
страждати осторонь, якщо не впевнений, що
має право обурюватися, або копатиметься
у собі та переконувати себе, що це йому просто
здалося. З цієї причини Міщанин
потребує активного діалогу оточуючих у
питаннях його прав і бажань.
Йому необхідно, щоб вони
демонстрували постійну готовність
узгоджувати свої бажання з його бажаннями,
і тим самим підштовхували його до усвідомлення
цих бажань, надавали йому впевненості у
тому, що він має на це право, у цьому випадку,
він перестає настовбурчуватися і "вередувати"
і виявляється, що по суті Міщанин -
досить поступлива людина, здатна
йти на компроміси.
4-а Емоція. Роззява
Для Роззяви свої власні емоції мають
дуже мало значення. Він не впевнений ані в "правильності"
своїх емоцій, ані в самому факті їх
існування. Проте емоційні люди
його приваблюють. Роззява здатний заражатися
чужими емоціями: посміхатися, коли навкруги
всі посміхаються, або сумувати, коли
навколишні сумують. Водночас його можуть
дратувати спроби "вдатися в його
емоційний стан" та підлаштуватися
під нього, для Роззяви це може здатися
нещирістю. Носій четвертої емоції
повністю залежний у своїх емоційних
оцінках від думки оточуючих, особливо якщо
ці оцінки добре поєднуються з його думкою
за вищими функціями, згодом він
напрацьовує готові шаблони таких думок
з питань людських відносин,
моральності, характеристикам тих чи
інших творів мистецтва тощо, які
він, втім, легко може змінити, оскільки
самі по собі вони для нього не є
важливими.
|